torsdag 12 februari 2009

Är det okej med politisk debatt nu, SN?

I går skrev Lars Pettersson ett svar på min förra bloggtext som jag inte kan tolka på annat sätt än att han och SN:s ledarsida (C) ger mig rätt i att kritisera regeringen. Tack för beskedet, Lars. Och tack för att SN har bytt åsikt. Ledarsidan kan kanske till och med lära sig uppskatta den politiska debatten. Det är en sund inställning.

Nu väntar ledarsidan spänt på att jag ska kritisera mitt egna partis vårdpolitik. Eftersom jag har varit ordförande för den grupp som formulerat partiets vårdpolitik har jag faktiskt ännu inte framfört någon kritik mot mig själv. Där får jag ge Lars Pettersson rätt. Men det kan också ge ett lätt schizofrent intryck om jag gör det.

Och om du undrar Lars, så ja, det är okej för SN:s ledarsida att kritisera det egna moderparitet och Maud Olofsson. Jag ser fram emot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar