tisdag 17 februari 2009

Kommentaren Sörmlands Nyheter inte publicerade

I fredags publicerade SN en ledarblogg där jag och mitt partis politik värderas. Jag lämnde i lördags en kommentar under bloggen. Denna har ledarsidan valt att inte publicera och därför väljer jag att återge kommentaren nedan.

Roligt att SN:s uppmärksamma vårdfrågor. Faktum är att tillgängligheten blivit bättre, vårdköerna kortare och ekonomin starkare sedan den nya majoriteten tillträdde i augusti 2008.

För egen del tycker jag att öppen och ärlig diskussion samt möjlighet att bryta åsikter mot varandra i tidningar, nya medier eller livedebatter berikar demokratin.

1 kommentar:

  1. Hej Åsa!
    Vad menar du med att vi inte publicerade din kommentar? Här är den ju: http://www.sn.se/parser.php?sect1=131&sect2=373&fid=186268
    Alla kommentarer under sn.se granskas - dock inte av ledarsidan - innan de går i tryck, vilket gör att det ibland blir en fördröjning i Snabbdebatten. Din replik har dock legat på sn.se sedan klockan 17 i lördags.
    Om du vill ha replikplats som en enskild bloggpost och inte bara kommentar till blogg måste du dock eposta din text till mig.
    Vi är generösa med replikutrymme. Det är förutsättningen för en god debatt.

    Vänligen,

    Olof Jonmyren
    politisk redaktör, SN

    SvaraRadera